Kerron myös perheen kuopuksen tapauksen, koska sen on vielä suhteellisen tuore. Hänellä oli tapaaminen siskon kanssa koulun jälkeen, joten hän päätti vilkaista puhelinta ruokailun aikana. Onko sisko ilmoitellut itsestään, hakeeko vai.. Toimiessaan näin hän rikkoi sovittua sääntöä ja puhelin otettiin pois välittömästi opettajan toimesta. Opettaja lähti hakemaan ruokaa ja jätti puhelimen pöydälle ja kapinallinen veljeni meni lukemaan viestin, koska halusi tietää miten toimia koulun jälkeen. Hän tietenkin jäi kiinni rysän päältä. Tilanne kehkeytyi niin, että opettaja oli tarttunut huppuun ja sen seurauksena hän oli saanut leivän naamalleen. Täysi floppi molemmilta. Hetken olin, ettei tällaista voinut oikeasti tapahtua. Vanhempana kuinka usein vilkuilemme puhelinta työvuoron aikana onko jälkikasvu ottanut yhteyttä? En kuitenkaan oikeuta tällä, että sovittujen pelisääntöjen rikkomista. Kun häneltä kysyttiin syytä miksi toimi näin, sinut on kasvatettu paremmin kuin näin, "No hän nolasi ja nöyrytti mut kavereiden edessä"
Miksi jaan näitä tarinoita? koska nämä ovat vain vuoren huippuja. Mitä mahtaa piillä vuoren juurella sitten? Olen joutunut todistamaan aikoinaan valmistavalla luokalla opettajan raainta pahoinpitelyä, joka kohdistui pieneen viattomaan tyttöön. Hän halusi kovasti ottaa pelin hyllytä, eikä totellut useammasta kehotuksesta huolimatta. Opettajalla pimeni, hän astui suippokärkisillä mustilla korolla tytön jalkapöytään. Sekään ei riittänyt. Hän twistasi pariin kertaan. what a devil witch!
Meidän piti siivota jäljet ja niinpä asia oli lakaistu maton. Piti esittää, ettei koskaan mitään tapahtunut ja kaikki oli hyvin. Välillä työelämässä perhetyöntekijänä tai tulkkina kohtaan samankaltaisiin tilanteisiin ja arvatkaa, mikä on pahinta tilanne on sama lähes 25-vuotta sitten, ellei pahempi.
Sanoisin, että pahempi, koska nykyään valmiustasonsuunnitelmastrategiaa irrotetaan
kontekstistaan ja käännetään lasta vastaan, koska näin se sopii pahoinpitelevään rasistisen opettajan ideologiaan. Lähes 15 moniammatillinen tiimi on valinnut linjansa; kolleegansa ja koulun maineen varjelemisen. Kenelläkään ei ollut rohkeutta irtisanoutua rikoskumppanuudesta ja ohjata vanhempia tekemään rikosilmoitusta.
Lakaistaan kaikki maton alle ja esitetään, ettei meillä ole mitään ongelmia. Sitten pohditaan, että miksi mamu-nuoriso ajautuu kaduille, rikosteille tai radikalisoituvat. Sitä niittää, minkä kylvää.
Pigmentin puute tai kansalaisuus eivät tee parempaa ihmistä vaan suhtautuminen heikommassa asemassa oleviin!
Miksi jaan näitä tarinoita? koska nämä ovat vain vuoren huippuja. Mitä mahtaa piillä vuoren juurella sitten? Olen joutunut todistamaan aikoinaan valmistavalla luokalla opettajan raainta pahoinpitelyä, joka kohdistui pieneen viattomaan tyttöön. Hän halusi kovasti ottaa pelin hyllytä, eikä totellut useammasta kehotuksesta huolimatta. Opettajalla pimeni, hän astui suippokärkisillä mustilla korolla tytön jalkapöytään. Sekään ei riittänyt. Hän twistasi pariin kertaan. what a devil witch!
Meidän piti siivota jäljet ja niinpä asia oli lakaistu maton. Piti esittää, ettei koskaan mitään tapahtunut ja kaikki oli hyvin. Välillä työelämässä perhetyöntekijänä tai tulkkina kohtaan samankaltaisiin tilanteisiin ja arvatkaa, mikä on pahinta tilanne on sama lähes 25-vuotta sitten, ellei pahempi.
Sanoisin, että pahempi, koska nykyään valmiustasonsuunnitelmastrategiaa irrotetaan
kontekstistaan ja käännetään lasta vastaan, koska näin se sopii pahoinpitelevään rasistisen opettajan ideologiaan. Lähes 15 moniammatillinen tiimi on valinnut linjansa; kolleegansa ja koulun maineen varjelemisen. Kenelläkään ei ollut rohkeutta irtisanoutua rikoskumppanuudesta ja ohjata vanhempia tekemään rikosilmoitusta.
Lakaistaan kaikki maton alle ja esitetään, ettei meillä ole mitään ongelmia. Sitten pohditaan, että miksi mamu-nuoriso ajautuu kaduille, rikosteille tai radikalisoituvat. Sitä niittää, minkä kylvää.
Kuulutetaan verovaroja intensiiviseen ja elvyttävään nuorisotyöhön kun ollaan ajauduttu ojasta alikoon, kun pitäisi panostaa preventiiviseen nuorisotyöhön ja ongelmien eliminointiin.
Itse käytän sellaisia vertauskuvia kuin jeeppi isolla moottorilla ja valvo nastarenkailla vertaillessaan maahanmuuttajalapsia ja meidän jälkeläisiään kantaväestön lapsiin. Molemmissa autoissa on omat vahvuutensa ja luotu erilaisiin ympäristössä kulkemaan, jolloin niitä ei tarvitse änkeä samanlaiseen muottiin.Pigmentin puute tai kansalaisuus eivät tee parempaa ihmistä vaan suhtautuminen heikommassa asemassa oleviin!
Kommentit
Lähetä kommentti